Els museus de Ciències Naturals de Granollers, d’Alcover, i d’Isona i Conca Dellà acullen una exposició sobre el Permo-Trias

Exposició 'Permo-Trias: quan la vida quasi va desaparèixer de la Terra'

Tres equipaments de la Xarxa acolliran l’exposició itinerant gratuïta ‘Permo-Trias: quan la vida quasi va desaparèixer de la Terra’. Després del seu pas pel Museu de Ciències Naturals de Granollers el passat mes de març, ara serà el torn del Museu d’Alcover i el Museu d’Isona i Conca Dellà.

L’exposició proposa al visitant un recorregut de 100 milions d’anys pels jaciments del Permià i Triàsic (fa entre 299 i 201 milions d’anys) de Catalunya i Balears, un interval de temps geològic clau en l’evolució de la vida al planeta. L’àmbit geogràfic de l’exposició abasta jaciments del Pirineu català, del Montseny, de Mont-ral i Alcover, de la Serra de Tramuntana de Mallorca i del nord de Menorca, ja que en aquells períodes Catalunya i Balears formaven part d’una mateixa massa continental, Pangea.

Al Museu d’Alcover l’exposició es podrà veure a partir del 17 de maig, a les 19 h, amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Els visitants que participin en aquesta cita mundial podran conèixer què va succeir fa milions d’anys a partir de l’observació de fòssils reals i rèpliques de fòssils, com per exemple el diorama d’un riu del permià amb el Tramuntanasaurus, un diorama dels llacs del triàsic o la reconstrucció en vida d’Alcoveria i Colobodus. Destaca també la col·lecció de peixos fòssils d’Alcover-Mont-ral, una de les més completes de Catalunya, o els espectaculars fòssils de cranc de ferradura i l’esquelet d’un lariosaurus, provinents de la col·lecció Ferrer i Condal (Museu de la Conca Dellà).

‘Permo-Trias: quan la vida quasi va desaparèixer de la Terra’ es podrà veure al Museu d’Alcover fins al 31 de juliol i, posteriorment, es desplaçarà a una de les poblacions on aflora el Permià al Pirineu, Sarroca de Bellera, durant l’agost. A partir de setembre es podrà veure a Dinosfera, centre adscrit al Museu d’Isona i Conca Dellà, i acabarà al Museu Balear de Ciències Naturals, on entrarà a formar part de la seva exposició permanent. ‘Permo-Trias: quan la vida quasi va desaparèixer de la Terra’ és un projecte del MUCBO | Museu Balear de Ciències Naturals, l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont i el Geoparc mundial UNESCO Orígens, amb la participació de l’IDAPA i el Museu de la Conca Dellà. Està comissariada pel conservador del MUCBO | MBCN, Dr. Rafel Matamales i pel Dr. Àngel Galobart, director del Museu d’Isona i Conca Dellà, i forma part del projecte de divulgació científica “Permo-Trías, cuando la vida casi desapareció de la Tierra”, finançat per la FECYT.