La XMCNC impartirà la docència de museologia en el nou ‘Màster Patrimoni natural: valorització i gestió’ de la UdG

El personal tècnic i directiu dels museus de la XMCNC impartirà la docència de museologia de la primera edició d’aquest màster de la Universitat de Girona que tindrà lloc el curs acadèmic 2023-2024.

La Universitat de Girona (UdG) comptarà des d’aquest curs 2023-2024 amb el nou Màster Patrimoni natural: valorització i gestió entre la seva oferta educativa de tercer cicle. Es tracta d’un curs de 60 crèdits ETC i un any acadèmic de durada, que “pretén formar professionals amb una visió integrada i interdisciplinària de la conservació del patrimoni natural, que puguin abordar la valorització i gestió del mateix des d’un enfocament holístic”.

El personal director i tècnic dels museus de la XMCNC assumiran la docència de l’assignatura Museologia i museografia del màster, atesa l’expertesa en la matèria en el camp específic de les ciències naturals.

L’assignatura abordarà temàtiques diverses, des de la història dels museus de ciències naturals i els sistemes de relació en xarxa a Catalunya, passant per la documentació, la conservació preventiva de les diverses tipologies de col·leccions, l’exposició i la transmissió del coneixement a través de les activitats que organitzen, la tasca educativa i social que realitzen els museus i la recerca i acció de ciència ciutadana que s’hi duu a terme. Cadascun dels temes serà impartit per un/a professional dels museus de la XMCNC, atenent a les respectives especialitats.

Aquesta col·laboració s’emmarca en l’acció exterior i d’internacionalització de la XMCNC, una de les funcions que tenen atribuïdes les xarxes temàtiques d’acord amb Museus 2030. Pla de museus de Catalunya, i que, en el cas de la XMCNC, té com a objectiu augmentar la presència dels museus de ciències naturals en àmbits internacionals i extra sectorials.